- Recep Koca
- Temmuz 14, 2018
- 15:52
- Yorum Yok
Ben Yaptım Oldu
Ben Yaptım Oldu…
Gıda enflasyonuna ‘belgeli araç’ çözümü
Gıda enflasyonuyla mücadele amacıyla meyve ve sebzeleri taşıyan araçların, yıl başına kadar belirli iç sıcaklık ve nem şartına sahip belgeli frigorifik araçlar olması gerekecek. Bu araçların, belirlenen kriterlere uygunluğunu test ederek belgelendirmesini yapacak TSE, muayene işlemlerine başladı.
www.dünya.com başlık atılmış Ayrıntıları merak edenler için link aşağıda
httpss://www.dunya.com/ekonomi/gida-enflasyonuna-belgeli-arac-cozumu-haberi-422392
Bundan sonrası benim yorumum…
Oysa bana göre bizde kural veya kanun koymakla alakalı sorun yok bizdeki asıl kök neden güvensizlik, takipsizlik sorunu…
Yine kurallara uyan cebinden yatırım yaptığı ile kalacak vurgusunu, inanışını yıkamadığımız sürece’ de bir yere varmamız mümkün değilmiş gibi görünüyor.
Bulunduğum şehir İZMİR ‘ i düşünüyorum depoların şehrin her tarafına dağılmış olması denetimi zorlaştırıyor hatta imkansızlaştırıyor, kayıtsız kaç tane depo ve araç vardır bunu kestirebilmek neredeyse imkansız,Tabi kontrol sadece depolarla yada araçlar ile olmuyor hangi şartlarda üretim yapılıyor? Nihayetinde bu bir zincir işleyişi ve halkanın zayıf olduğu en kritik nokta denetimsizlik ve düşük gelir düzeyi…
Örnek verelim son kullanma tarihi yaklaşmış bir ürünün kutusundaki üretim tarihini değiştiren bir firmayı kim denetleyebilir?
Biz henüz catering firmalarının zincir bozulmadan bir noktadan diğer noktaya yemeği ulaştırıp ulaştıramadığını denetleyebilecek bir mekanizmaya sahip değilken, firmaların mazot ve yatırım maliyetlerini hesapladığımızda X rakama mal ettikleri sevkiyatları Y rakımına taşımak zorunda kaldıkları için zararı bertaraf etmek üzere her türlü hileye başvurduklarını gözlemliyorsak ve sorunun cevabı rekabet etmek için başka bir çare yok ise neyi tartışabiliriz…
Sizce K,SRC,PSİKOTEKNİK,TAKOGRAF gibi belgeler yeterince kontrol ediyor mu?
Araç içerisindeki ürünle irsaliye eşleştirilmesi sizce mümkün mü?
Ülkenin belirli yerlerinde kantar var ve buna rağmen 40 tonluk kamyonlar şehir içinde dolaşabiliyor, hatta yasak saatlerde şehir içi tır ve kamyonlardan geçilmiyorken kontrollerden bahsedebilmek mümkün mü?
Sonuç olarak önce güven sorununu çözmeliyiz sonra kalifiye personeller yetiştirmeliyiz en önemlisi bilinçli tüketiciye yaşam standartlarına uyacak aş ve iş sağlamalıyız ki kalitesiz ürünü sırf ucuz olduğu için almasın.
Başlıkta belirttiğim gibi ben yaptım oldu kanunları ile biz bir yere varamayız lütfen piyasada işinin ehli uzmanları denetleme sistemine dahil ediniz hatta maaş yerine sadece prim veriniz göreceksiniz sistem kendiliğinden düzene girecektir, tabi ki insan faktörü gözetilerek…
Sevgiyle kalın…
Henüz yorum yapılmamış, sesinizi aşağıya ekleyin!