Skip to content
E-Ticaret Siteleri ve Girişimleri Neden Büyüyemiyor ?

E-Ticaret Siteleri ve Girişimleri Neden Büyüyemiyor ?

Öncelikle İnsanlar neden e-ticaret sitelerinden alışveriş yaparlar kısmı ile başlayalım.

1-Satın alacakları ürün piyasa değerinden çok ucuzdur.
2-Piyasada kolay bulunamayan bir ürün arıyorlardır.
3-Marka bilinirliği, vakitlerinin kısıtlı olması ve hızlı teslimat tercih sebebidir.

Bunlar e-ticaret sitelerinden alışveriş yapmayı cezbeden ana başlıklar, Birde e-ticaretin gelişememe nedenlerine, ilk başlarda cazip olan sistemin istenilen düzeye neden ulaşamadığı kısmına bakalım.

E-ticaretler hayatımıza girmeden önce her istediğimizi bulduğumuz ana cadde üzerinde mağazalar açıp hala en büyük ticareti yapan kefilsiz, senetsiz, kredi kartsız haftada ne verdin iyi bildin firmaları e-ticaretin büyüyememesine en büyük etken olduğunu düşünüyorum, diğer etkenler sırasıyla zamanında teslim edilemeyen kargolar,karşınızda muhatap bulamamak, dolandırıcıların hızlı türemeleri ve mağduriyetlerin artması diye sıralama yapabiliriz.

E-ticaret siteleri mantar gibi türemeye başlamadan önce, ilk kurulan e-ticaret platformları arkalarındaki holding gücünü kullanarak insanları cezbeden kampanyalar ile büyük sükse yaptılar,Tüketiciye sistem çok şirin gözüktü, ucuz ve kampanyalı ürün almayı seven tüketiciler bir anda bu sitelerden alışverişler yaparak kendilerine avantaj sağlarlarken, işlem hacmi bir anda beklenenden hızlı arttığı gözlerden kaçmadı, talep beklenenden fazla olunca tüm dikkatler e-ticaret sitelerinde yoğunlaştı.
Şimdilerde o siteler üzerinden satış yapan firmalar büyüdük kurumsallaştık neden kârımızın %20 onlara verelim deyip site kurdular ve bir çoğu başarılı olamadı.
Piyasaya’daki boşluğu gören yatırımcılar yeni firmalar kurup biz neden kazanmayalım deyip araştırma yapmadan sisteme bodoslama daldılar,
e-ticaretin büyümesine engel olan iki önemli unsur vardı,
Bunların birincisi teslimat,
ikincisi ürünün fiyatı,
Yani maliyetler belli olduğu için ucuz satan kârından fedakarlık etmek zorunda kaldı, yada çark dönsün diye zararına satış yaptı.
Sonuç işi bilmeyen yatırımcılar kalifiye olmayan personel maliyetinin altında almaya çalışan tüketiciler el ele sistemi çıkmaza sürüklediler.

E-ticaret istenilen düzeye ulaşamamış olsa da Türk halkı Deniz aşırı sitelerden ürün almaya devam ediyor, Birde işi çok iyi yapan zincir marketlerin bölgesel yapılanmaları var 2 saatte teslimat güvenilir ve ucuz hizmet.

E-ticaret’in ülkemizde gelişip büyüyebilmesi cazibesini arttırması ve güvenirliğini geri kazanması için , Lojistik yapısını gözden geçirip hızlı teslimatlar yapması daha anlaşılır bir yapıya bürünmesi ve kanun boyutunda düzenlemelere gitmesi gerektiğini savunuyorum.

Sevgiyle kalın.

 

Henüz yorum yapılmamış, sesinizi aşağıya ekleyin!


Bir Yorum Ekle

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir